solo corazon: أطفال أطفال

Tuesday, November 20, 2007

أطفال أطفال



مبدئيا يعني كلنا اكيد بنحب الاطفال
انا بحب الاطفال اكتر من اي حد شفته
هتقولوا كل البنات كده هقولكو لأ مانا بشوف بنات برضو
انا لو رحت زرت حد وشفت اطفال عندهم هسيب الكبار واللي من سني وهقعد ألعب مع الأطفال
الغريب ان ممكن الاطفال دول يبقو خوافين بس بيقعدو يلعبو معايا (أكيد حاسين اني طفله زيهم)
معظم الناس تشوف ده غلط
لا عيب يابنتي انتي كبيرة لازم تبقي مخك كبير مش عقلك عقل عيال
يابنتي اكبري انتي علي وش جواز الناس تقول عليكي ايه
كده مش هترعفي تربي عيالك هتدلعيهم زياده عن اللزوم
غير كده بقا بحب كل حاجه متعلقة بيهم
بحب اتفرج علي لبس الأطفال اوي
بحب اتفرج علي الكارتون
والكارتون ده لوحده حكايه تانيه هنبقي نتكلم فيها بعدين
بحب اوي أكل اكل الاطفال(وش برئ او عبيط يعني مش هتفرق)
ده يسموه ايه بقا
عقده العوده الي الطفوله؟!
بالمناسبه النهارده عيد الطفوله
احتفلتو بعيد الطفوله ولا لا؟

2 comments:

عمرو فكرى said...

انتى على فكرة مش غريبة

فى ناس كتير كدة فعلا .. اغلبهم بنات بالطبع

شئ عادى احساسك بالانجذاب نحو الأطفال

وده مش هايأثر على تربيتك لأطفالك .. بل بالعكس

ده هايخليكى تشبعتى نسبيا بعلاقتك بالأطفال ومش هاتبقى ملهوفة (بعنف) على ولادك .. بل هاتربيهم تربية سليمة - ان شاء الله يعنى - لانهم مش هايبقوا اول عيال تتعاملى معاهم

Alice said...

بشمهندس عمرو
الله اعلم ده هيأثر ولا لأ لسه ف علم الغيب
مين عارف جايز ميبقاض عندي اصلا
بس انا مقتنعه تماما ان اللي بيعاني من حاجه مش بيكررها ف اولاده
اظن يعني اني اذا ربنا كاتب لي ان يبقي ليا اولاد اني هحاول اخليهم مش معقدين زيي كده
شكرا عمرو ع الرد